Joulupukki toi äidilleni vain yhden sukan... Höh! Äiti toivoi "kaupunkisukkia" eli ohuesta sukkalangasta tehtyjä villasukkia, kun näki sellaiset puikoilla pojalleni valmistuvaksi. Teinkin hänelle heti yhden sukan, mutta se toinen jäi tekemättä. Pari päivää sitten valmistui toinenkin sukka, joten nyt mummu saa joululahjansa itselleen. Kylläpä oli taas outoa neuloa ohuen ohuesta langasta, ja tuntui ettei siitä tule sitten mitään. Kun vauhtiin pääsi, niin nopeastihan valmista kuitenkin tuli.

320027.jpg

Rallana colorin Flotte socke-lankaa (75% villa, 25% polyamidia), valmiiden sukkien paino 49g, samoin loppukerän paino. Sukkien koko 38/39. Nro 3 puikot. 14/silmukka puikoilla. Olen näitä saksalaisia sukkalankoja ostanut Huuto.netistä.

320034.jpg

Käsityörintamalla on vuoden 2006 aikana tapahtunut merkittäviä ja minulle isoja asioita. Olen vuosien ompeluinnostukseni jälkeen uskaltautunut kokeilemaan "fyysisiä rajojani" ja saanut huomata että hartiani kestävät taas neulomista ja virkkaamista. Olen opetellut uudelleen näitä saloja, tosin vielä en ole uudelleen rohjennut kokeilla mitään isompia projekteja. Olen tyytyväinen kun olen saanut tehtyä sukkia, lapasia, pipoja ja huiveja. Rakas ompeluharrastus kulkee vierellä, ja nautinto ommella muutakin kuin lasten vaatteita on ilo. Tilkkutöiden kokeilu ja ihanien kankaiden löytäminen tuottavat edelleen suurta mielihyvää. Kunpa joskus kangaskasat pienenisivät, etenkin kun lankalaatikot ovat tulleet myös tilaa viemään ihan reilulla määrällä... Blogistanian löytyminen on ollut yksi vuoden mukavampia juttuja ja teihin kaikkiin tutustuminen. Kiitos jokaiselle yhteisesti! Vuoden 2006 käsitöitäni on nähtävillä täällä.

 

320041.jpg

Vuodelle 2007 toivon sinulle lukijani kaikkea sitä hyvää, josta saat arkeesi iloa ja onnea, pieniä hyvänmielen hetkiä ja tasapainoa elämän tuulissa.