Lapsillamme on hiihtoloma, minulla ei. Kaksi ylityövapaapäivää saan viettää, ja ladata hieman akkuja. Mieli kaipaa lankojen värjäykseen, kovasti olen sitä miettinyt. Ulkona tilanne on kuitenkin tämä, paljon lunta ja ihanainen punainen retrokattilani hautautuneena. Tulikohan talvi yllättäen?

Saimme siskoni pariksi päiväksi Tampereelta meille vieraaksi, ja tikuttelin hänelle lupaamani villasukat valmiiksi. Jouluksi tein hänelle jo yhdet, mutta niistä tuli vähän liian isot. Äitini peri ne sitten omaksi. Vain 1,5kk sukkien käyttöön otosta äiti näytti sukkia, ne olivat venähtäneet lörpöiksi pesuista huolimatta ja jalkapöydän päälle oli tullut reikä. Millaisia kokemuksia muilla on Filonan raidallisista sukkalangoista? Olen nyt kolmet sukat neulonut lahjoiksi, ja pari kerää on jäljellä. Harmi jos kivannäköinen lanka ei osoittaudukaan kestäväksi.

Olen kytännyt putiikeista jo pitkän aikaa alpakkaista sukkalankaa. Tarrasin heti Ilun nettipuodin ostoskäryyn, kun myyntiin tuli Hiljaanen suru. Ihanainen! Tinttamarellista tilasin Knit Pro Symfonie Wood - pyöröpuikkosetin. Olen ihastunut yllärihuivin neulomiseen, mutta minulla ei ole tarpeeksi pitkiä pyöröpuikkoja eikä kauppareissu kotikaupungissani tuottanut tulosta.

Käytiin tyttären kanssa alkuviikosta Doristelemassa tallilla :) Viikon piristysruiske.

Mukavia talvipäiviä kaikille!