Postilaatikko tursusi aivan täytenään postia tänään, ja suurimman tukoksen saivat Fabric Shack:ilta tulleet kaksi valtavan paksua kuorta. Pojalleni tulivat pöllökankaat, sekä minulle mahdollisimman paljon nallekankaita... Olen sanaton ihastuksesta!! Nallet ja pöllöt olivat upeampia mitä olin pystynyt kuvittelemaankaan. Sain nalleja mm. eri kokoisina ja näköisinä paneleina, korkeana n. 30cm boordina, pikkunallukoina ja normaalina kangaskuviona. Jäin miettimään, että miten pystyn kankaat edes pesemään, saati pilkkomaan, kun tekisi mieli vain ihastella kokonaisina niitä. Olen tätä leikkaamisproblematiikkaa pohtinut monet kerrat aiemminkin. Nimittäin tämä tutustuminen tilkkutyömaailmaan on sekoittanut päätäni, mutta en millään raaskisi leikata kauniita kankaita pieniksi palasiksi ja suiruiksi... Ja tietenkään en aiokaan nallejani riekaleiksi leikata, vaan teen niistä jotain, jota saan jatkossakin ihastella eli nalle nallena.

Kävin tänään ostamassa tekemääni torkkupeittoon vanun ja tikkauslankaa. Samalla löysin edulliset "bambu"-kassinkahvat Singerin liikkestä, joita ostin heti kahdet. Jos en pian saa mistään ohjetta laukun tekoon, suunnittelen mallin itse, niin polttelee senkin tekeminen.

Peiton päälliosa edistyy niin, että innoissani olen tilkkuja ommellut ja lopulta jo vähän purkanutkin. Meinasi "palapelini" mennä miten sattuu, kunnes tajusin muutaman paikkoja vaihdella. Viikolla työn ohessa tekeminen jää iltaan, saa nähdä ehdinkö/jaksanko illalla koota peittoa vai jääkö viikonloppuhommaksi. Nuo uudet kankaat houkuttelevat niin kovasti tekemään jotain kivaa, että näinköhän otan arki-illoiksi jotain muutakin ommeltavaa...