Joulun ajan päättyminen tekee aina mieleni vähän haikeaksi. Voisin jatkaa joulun aikaa vielä viikon tai pari pitempään. Venytin joulukuusen purkamista pitkälle tähän loppiaisiltaan, vielä joulukuusen valot loistivat tämän päivän. Kyntteliköt saa jäädä ikkunoille, mutta joulutähti jouti ikkunasta pois. Aidot kynttilät palavat iltaisin vielä kauan.

Joulukuusen tilalle sain jotakin ihanaa! Tyttärelle vuosia siten käytettynä ostettu klaffipöytä on jäänyt hänelle tarpeettomaksi, ja päädyimme laittamaan sen olohuoneeseen minun käyttööni ja minun tavaroilleni. Olin innoissani kuin pikkulapsi - sain perheeltä naurut tuon tuostakin. Kokosin peltipurkkiaarteitani klaffin sisälle, ja testailin järjestystä. Käytäntö sanelee miten se muuttuu vielä. Kolme tilavaa vetolaatikkoa saavat sitten sisäänsä lankoja, sukkabloggerit ym. isommat tavarat. Jospa nyt saisin tätä käsityötavarapaljoutta hallittua hieman paremmin, sitä taisi perhekin toivoa klaffia minulle ehdottaessaan.

Tänään valmistui Titityyn alesta ostetusta Zauberballista itselleni sukat. Luulin langan olevan ruskea-turkoosia, mutta se olikin musta-vihreää. Ihan kivan väriset tuli silti (kuva vääristää värit). Harmi vain, että punnituksen jälkeen tajusin kerän (pallon) olleen vain 92grammainen, ja jäljelle jääneestä 28g ei paljon neulota edes raitoja toisiin Zauberballeihin, kuten olin ajatellut.

Lanka Schoppel Wolle Zauberball, väri Café Flair, koko 37/38. Menekki 64g. Puikot 2,5 Kinit Pro.